מהם הדרישות ללוחות חשמל בתעשייה

לוחות חשמל לתעשייה כוללים את הציוד החשמלי המורכב על גבי הלוחות  הנועד לפיקוח על מתקן חשמלי.  על מנת לשמור על הלוחות הללו – הלוחות החשמליים יהיו עשויים מחומרים שאינם דליקים. כמו כן, הלוחות יותקנו במקום נוח לגישה וטיפול כולל מעברים מתאימים- המקום בו יותקנו הלוחות יהיה מקום מאוורר ומאור וכן בחדר בו הותקנו לוחות חשמל לא יאחסנו חפצים או חומרים מלבד כלים או ציוד על מנת לא לגרום נזק.

נוסף על כך, הלוחות יהיו מוגנים מפני פגיעה מכנית במקומות בהם קיימת סכנה- החלקים החשופים של הלוחות יהיו מוגנים מפני נגיעה מקרית. עוד חשוב להדגיש כי הלקוחות יהיו מוגנים מפני הצטברות לחות, אבק והתזת מים במקומות בהם קיימת סכנה.

דרישה נוספת בעת התקנת הלוחות היא כי המבטחים והמספקים של כל מעגל יסומנו באמצעות סימון ברור לכל לצורך השתייכות לחלקי המתקן עליהם הם מפקחים, כאשר לכל לוח יותקן מספק ראשי. נוסף על כך, הלוחות ייקבעו בסמוך לקיר או מבנה תומך באמצעות חיזוק שאינו מתפרק בקלות או חיזוק אשר ניתן לפרק באמצעות כלים מקצועיים בלבד.

 

קיימת חובה לבדיקה תקופתית של לוחות חשמל

לפי תקנות החשמל, חשוב ביותר לבצע בדיקה תקופתית של לוחות החשמל. בהתאם לתקנות הללו, לוחות החשמל צריכים להיבדק לאחר השלמות לפני ההפעלה הראשונית.  עם זאת יש לשים לב לתחזוקת הלוחות- על הלוחות להיות מתוחזקים במצב תקין ויעיל וכן במידה ויתגלו ליקויים בלוחות הם יתוקנו ללא כל דיחוי.  נדגיש כי אחזקה שוטפת של הלוחות יש לבצע באמצעות הקפדה על הוראות היצרן הכוללת בין היתר ניקוי אבק והידוק ברגים. אי אפשר לנקות את הלוחות באמצעות אוויר דחוס אלא באמצעות מברשת או מטלית.

יתרה מזאת, אחת הבדיקות החיונית ביותר אשר יש לבצע היא בדיקה טרמוגפית במטרה לגלות נקודות התחממות בלוח. יתרה מזאת בהתאם לתקנה מספר 33 של תקנות החשמל קיימת אחריות על המתכנן וכל המתקין ועל הבעלים להקפיד על שמירת לוחות החשמל.

מהם פתרונות אנרגיה ניידים

בשנים האחרונות בשל התפתחות הטכנולוגיה ניתן למצוא מגוון פתרונות אנרגיה ניידים במסגרתם נעשה שימוש בחומרים המסוגלים לאגור אנרגיה בצפיפות גבוה יותר.  אחד מפתרונות האנרגיה הניידים הוא גנרטור המאפשר לערוך אירועים רבים תוך אספקה מהירה ומיידית של חשמל.

לא משנה איזה אירוע מתקיים, יש חשיבות רבה לדאוג לאספקה של חשמל ולכן נעשה שימוש בפתרון זה. עוד מוצר המספק פתרונות אנרגיה הוא מצברים המשמים טלפונים ומחשבים ניידים הדורשים צריכת אנרגיה ברמה נמוכה יחסית.  גם בעולם הרכב ניתן למצוא פתרונות אנרגיה הבאים לידי ביטוי באנרגיה חשמלית בכלי רכב זעירים בהם האנרגיה נמוכה יחסית. כך לדוגמא קטנועים חשמליים יכולים לספק באמצעות מצברים המוצבים עליהם צריכת אנרגיה ללא כל קושי.